© Anthropolis Egyesület 2002-2015

Az Anthropolis Egyesület kiemelt céljai a globális egyenlőtlenségek és igazságtalanságok elleni küzdelem valamint a kritikus globális állampolgári attitűd elfogadtatása szemléletformáló és oktatási tevékenységen keresztül.
Digitális történetmesélés tréningeket minden egyéni vagy csoportos érdeklődő számára, az igényekhez alkalmazkodó időbeosztással és tematikával.
A tréningeken a résztvevők:
• segítséget kapnak történeteik megtalálásához és kidolgozásához
• technikai képzést kapnak a kisfilmek elkészítéséhez
• elkészítik és megosztják egymással a kisfilmjeiket.
DIGITÁLIS TÖRTÉNETMESÉLÉS
Globális nevelési szolgáltatásaink:
• gyakorlatorientált tréningek tanárok részére, ahol megismerhetik a globális nevelés szemléletét és módszereit
• a aktív részvételre épülő, szemléletformáló foglalkozások, rendhagyó tanórák 10-18 éves diákok részére
• szemléletformáló, megrendelhető vándorkiállítás
• szakirodalom, kereshető adatbázis
• tanácsadás, konzultáció a globális dimenzió tanítási gyakorlatban való megjelenítéséről
GLOBÁLIS NEVELÉS
BEMUTATKOZÁS
A 2002-ben kulturális antropológusok által alapított Egyesületünk két fő tevékenysége a globális nevelés és a digitális történetmesélés.
Különböző kiállítások, szemléletformáló események rendezése, és dokumentumfilmek elkészítése után az 2006-ban elindítottuk a GlobEdu programot a magyarországi iskolai és iskolán kívüli oktatás perspektívájának, módszereinek megújulása, a globális nevelés nemzetközi gyakorlatának és tapasztalatainak hazai elfogadtatása érdekében.
A Globális Nevelés Tudásközpontot 2010 óta üzemeltetjük az ELTE PPK könyvtárában, ahol tanárok, szakemberek és érdeklődők számára szakmai anyagokat kínálunk, tanmeneteket készítünk, tanácsokat nyújtunk és népszerűsítő rendezvényeket szervezünk. Kiterjedt hazai és külföldi szakmai kapcsolathálót ápolunk globális neveléssel foglalkozó, illetve egyéb oktatási és kulturális szervezetekkel, intézményekkel, döntéshozókkal, hasonló témákban tevékenykedő civil szervezetekkel.
Részt veszünk a HAND Szövetség Globális Nevelés, Szemléletformálás Munkacsoportjainak munkájában. Nemzetközi együttműködéseinkért és azok céljainak hazai megvalósításáért 2012-ben megkaptuk a Tempus Közalapítvány szakmai Nívó díját.
Több éven keresztül megjelentettük a nagyobb közönség érdeklődését is elnyerő – grafikai Nívó díjban részesített –első hazai antropológiai szakfolyóiratot, az Anthropolist.
2010 óta foglalkozunk hazánkban úttörőként a digitális történetmesélés terjesztésével, wokrshopok szervezésével. A módszer a személyes történetekben rejlő erő segítségével teszi átélhetővé a szűkebb vagy a tágabb közösséget érintő kérdéseket.
-
Alapdokumentumok
Alapító okirat
Adatkezelési tájékoztató
Közhasznúsági jelentés 2024
Közhasznúsági jelentés 2023
Közhasznúsági jelentés 2022
Közhasznúsági jelelntés 2021
Közhasznúsági jelentés 2020
Közhasznúsági jelentés 2019
Közhasznúsági jelentés 2018
Közhasznúsági jelentés 2017
Közhasznúsági jelentés 2016
Közhasznúsági jelentés 2015
Közhasznúsági jelentés 2014
Közhasznúsági jelentés 2013
Közhasznúsági jelentés 2012
Közhasznúsági jelentés 2010
Közhasznúsági jelentés 2009
Közhasznúsági jelentés 2008
Közhasznúsági jelentés 2007
Közhasznúsági jelentés 2006
Child Protection Policy
-
Adatok
Anthropolis Antropológiai Közhasznú Egyesület
Székhely/Levelezési cím: 1146 Budapest, Cházár András utca 19.
Képviselő: Bán Dávid Miklós, elnök
Adószám: 18108433-1-42
E-mail: anthropolis.iroda(kukac)gmail.comNyilvántartási szám:10132
Nyilvántartásba vevő szerv: Fővárosi Törvényszék
Nyilvántartásba vételéről rendelkező jogerős bírósági határozat száma: Pk.60625/2002/3
Nyilvántartásba vételéről rendelkező jogerős bírósági határozat kelte: 2002.09.17
Alapszabály elfogadásának kelte: 2002.07.17
KSH azonosító: 267434
Bankszámlaszám: MAGNET Bank, 1088 Budapest, Rákóczi út 1-3., 16200223-10045387-00000000
(IBAN: HU67 1620 0223 1004 5387 0000 0000) -
Munkatársak
Bán Dávid
elnök, program menedzser
Az Egyesület egyik alapító tagja vagyok. A Miskolci Egyetemen végeztem kulturális antropológusként, emellett pedagógusi és muzeológusi képesítést, majd az ELTE-n és a párizsi EHESS-n városkutatói doktori fokozatot szereztem. Mindig is érdekelt a mozgókép, néhány dokumentumfilm elkészítése mellett évekig vágóként dolgoztam. A korábban szerzett tudást nagy örömmel kamatoztatom a digitális történetmesélés kurzusokon. Számomra mindig nagy élmény az a néhány intenzív nap, ami alatt az ismeretlenből a személyes szférájukba engednek a résztvevők és amelynek a végére elkészítik saját kisfilmjeiket is.
A globális nevelés szemlélete magánemberként és kulturális antropológusként egy olyan lehetőséget nyúlt számomra, amivel apró, gyakorlati lépéseket tehetek a társadalmi, gazdasági, környezeti fenntarthatóság, a társadalmi igazságosság erősítése irányába.
Mihalkó Viktória
ügyvezető, program menedzser, tréner
Az Anthropolis alapítói közé tartozom. Kulturális antropológia és történelem szakokon tanultam az egyetemen, emellett pedagógusi illetve muzeológusi végzettséget szereztem. Egyetemi éveim után gyermekotthonban dolgoztam nevelőként, majd egy fővárosi múzeumban kommunikációs munkatársként. Ösztöndíj keretében egy évig a liverpooli International Slavery Museum oktatási részlegén működtem együtt múzeumpedagógusokkal. 2006 óta vezetem az Egyesületet és a globális szolidaritásra, fenntarthatóságra nevelő aktivitásait. Trénerként részt veszek a digitális történetmesélés programjainkban is.
Szerencsésnek tartom magam, mert napi munkámban a gyakorlat szintjén tudok alkalmazni olyan az univerzális emberi jogokkal, a kulturális sokszínűséggel, vagy a környezet értékeinek védelmével kapcsolatos gondolatokat, elméleteket, amelyek már a középiskolában foglalkoztattak. Jó érzés látni, hogy ezek a gondolatok másokat is lekötnek, és remélem, szervezetünk megfelelő szolgáltatásokat tud nyújtani számukra.
Nagy Balázs
program menedzser, tréner
Csatlakozásom óta (2008) az Egyesület valamennyi jelentős globális nevelési projektjében részt vettem. A pszichológia szakon szerzett ismereteimet és képességeimet trénerként, a reklámiparban szövegíróként eltöltött évek tapasztalatát az Egyesület külső kommunikációjának alakításában, szervezésében hasznosítom. A filmelmélet szakon eltöltött négy év digitális történetmesélőként nyer értelmet.
A globális nevelés szemléletével való megismerkedés jelentős befolyással volt a gondolkodásomra, ahogy a digitális történetmeséléstől is életre szóló élményeket kaptam. Trénerként az a célom, hogy a képzéseink résztvevői hozzám hasonlóan felejthetetlen élményekben részesüljenek. Nagy öröm, ha mindez sikerül.
Palotás Erika
pénzügyi vezető
Martoni András
program menedzser
Környezetgazdálkodási agrármérnökként végeztem 2006-ban Gödöllőn. Vidékfejlesztéssel, globális neveléssel, nemzetközi fejlesztéssel, közösségi részvételi folyamatokkal, társadalmi vállalkozással, valamint szektorok közötti együttműködések gondozásával foglalkoztam. Természetes közegem a civil szféra, emellett 3 évet céges, 5.5 évet egyetemi keretek között töltöttem. 2012 óta főként formális és nem-formális oktatás területén dolgozom, koordinációs és menedzsment szinten.
Csonka Sándor
program menedzser
Humánökológusként és környezetkutatóként végeztem az ELTE-n, jelenleg az Anthropolis Egyesület munkatársa és az EKKE Környezetpedagógia doktori moduljának hallgatója vagyok. Az Egyesületben egy gyűlöletbeszéddel foglalkozó projektet (Report Hate) vezetek, illetve számos egyéb feladatban is részt veszek, amelyek gyakran kapcsolódnak környezeti, környezetpedagógiai kérdésekhez.
PhD kutatásaim főleg a természetben való szabadidő pedagógiai vonatkozásait érintik, de foglalkoztam a környezeti attitűd skálák fejlesztésével és a fényszennyezéssel is. Ezzel párhuzamosan doktoranduszként rendszeresen tartottam fenntarthatósággal kapcsolatos egyetemi kurzusokat. A globális nevelés szellemisége és az Egyesület projektjei szorosan illeszkednek a világlátásomhoz, a tanulmányaimhoz és a kutatásaimhoz. Szabadidőmben nagyon szeretek a természetben lenni, illetve csillagászkodni.
Bruno Pizzini
trainer
Oborni Katalin
tréner
2018 november óta veszek részt az Anthropolis Egyesület életében, ahol esélyegyenlőséggel, erőszakmentes iskolai környezettel és a nemi-alapú erőszakkal foglalkozó projektek koordinálásában tevékenykedem. Az Anthropolis egy olyan hely, ahol végre lehetőségem van arra, hogy az évek során felhalmozott elméleti tudást a gyakorlattal kapcsoljam össze. Először történelemtanárként végeztem, amit később művészetterápiás szakképesítéssel és mozgásszínházi élményekkel színesítettem. Már a gyakorlótanításom alatt eldöntöttem, hogy sosem fogok a „hagyományos” iskolai keretek között tanítani. Helyette a felnőttképzés és a civil világ felé fordultam. Közben pedig a szociológia talaján is megvetettem lábamat: a CEU gender studies MA szakán végeztem 2009-ben, jelenleg pedig a BCE Szociológia Doktori Iskolának doktorjelöltje vagyok.
-
Anthropolis
Az „anthrópos” – görögül: az ember – kifejezetten közösségi lény. Ebből a közösségiségből fakad lenyűgözően sokféle kultúrája. Az Anthropolis elnevezés szó szerint „emberfalvat” vagy „embervárost” takar, egyszerre célozva az embert, mint általános jelenséget, az antropológiát – az emberről való beszéd tudományát, valamint azt az ideális görög polisz-társadalmat, a szuverén városállamot, amely az emberek közötti kooperáció archetípusa – és amely mára határtalan „világfaluvá” duzzadt.