Aktuális

25th January 2022

Megjenet az I-Can – Klímavédelmi útmutató

Ez a klímavédelmi útmutató azt járja körül, hogy mi, oktatók hogyan segíthetünk a fiataloknak a kritikai gondolkodásban és abban, hogy előremutató válaszokat adjanak az emberiség sokak szerint egyik legnagyobb jelenkori kihívására: a klímaválságra. Az útmutatót a „Nemzetközi Klímavédelmi Hálózat (I-CAN)”...

14th October 2021

Felmérés a távoktatással kapcsolatos kompetenciákról

Kedves Barátunk! Az Anthropolis Egyesület egy új, “Kompetencia-modell a távoktatáshoz” c. projektjének első és igen fontos lépéséhez kéri a segítséged. A nemzetközi projekt célja, hogy egy komplex és ingyenesen elérhető eszközt fejlesszünk ki a távoktatáshoz szükséges kompetenciák felmérésére. Emellett egy platformot is...

15th August 2021

Anthropolis Tanévnyitó tanároknak

Az elmúlt tanév a szokottnál is komolyabb kihívások elé állította az oktatásban dolgozó szakembereket, tanárokat, trénereket, oktatókat. A bizonytalanságban azt bizonyosan mindannyian megtanultuk, hogy a váratlan helyzetekre is fel kell készülnünk. Új módszerekre, eszközökre van szükség a hatékony oktatói nevelői...

27th March 2021

Nemi egyenlőség és oktatás – online módszertani bemutató

Hogyan jelennek meg a nemek közti egyenlőtlenségek az iskolában? Milyen szerepe lehet az iskolának és a pedagógusnak a nemek közötti egyenlőség erősítésében? Hogyan tartsunk olyan tanórákat, foglalkozásokat, amelyek mellőzik a nemi sztereotípiákat? Hogyan kezeljük a lányok és fiúk közötti különbségeket...

27th March 2021

A fenntarthatóbb jövő rajtunk múlik!

Van egy jó ötleted, amivel élhetőbbé tennéd a közösséged életét? Írd meg nekünk, és segítünk megvalósítani! A „Globális nevelés digitális történetekkel” projektünkbe várjuk a tenni vágyó 18-24 éves fiatalok jelentkezését. Küldd el az ötleted egy önéletrajz és egy motivációs levél...

13th January 2021

A világ a virtuális és a valós osztályteremben

Tankönyvbemutató workshop-sorozat Hogyan vigyük be a világot virtuálisan vagy valóságban az osztályterembe? Az Anthropolis Egyesület online workshop-sorozatot szervez, hogy a szerzők segítségével megmutassa, miként lehet iskolai tanórákon, vagy online oktatásban használni a nemrég megjelent, “A világ az osztályteremben” című, globális...

13th January 2021

Hogyan beszélgessünk a nemi esélyegyenlőségről az iskolában

Módszertani bemutató Érdekelheti a lányokat a fizika? Mit tegyünk, ha az osztályban kigúnyolják, aki nem eléggé fiús/lányos? Hogyan beszéljünk az iskolában a nemi különbségekről, az esélyegyenlőségről, a nemekhez kötődő sztereotípiákról és előítéletekről? Az Anthropolis Egyesület és partnerei online bemutatót szerveznek tanárok részére,...

22nd December 2020

Interaktív foglalkozás 14-18 közötti diákoknak a párkapcsolatról

A Zuglói Önkormányzat által meghirdetett Civil pályázat keretében lehetőségünk nyílt a 14-18 éves korosztály számára kidolgozni egy interaktív és szemléletformáló foglalkozást a párkapcsolatról. A workshop jellegű foglalkozásokon a fiatal korosztályt is érintő, érzékeny témákról beszélgetünk, és hogy mindehhez a megfelelő...

12th December 2020

P4C az Új Köznevelésben

A korai iskolaelhagyás csökkentése tematikájával megjelent az Új Köznevelés legújabb (2020/9-10; november-december) száma, amelyben beszámoló olvasható az Anthropolis első digitalizált P4C képzéséről, “Az Anthropolis Egyesület workshopja a P4C módszerről” címmel. A cikk online verziója elérhető innen.

9th November 2020

Módszerek és eszközök a fenntarthatóság oktatásában – online bemutató

Az Anthropolis Egyesület online rendezvényén bemutatjuk azokat az oktatási segédanyagokat, eszközöket, és módszereket, amelyekkel a fenntarthatóság környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggései megjeleníthetők az oktatási gyakorlatban. Milyen segítséget kaphat egy matematika tanár, ha a százalékszámításon túl a környezet védelmének jelentőségét is...

More Posts

1 2 3 4 5 Last