Enni vagy nem enni?

– Miként beszéljünk az iskolában az élelmezésről?

Egyik elsődleges lételemünk az élelmezés, mégis roppant kevés szó esik róla az iskolákban. Napjaink élelmiszertermelési rendszere negatív hatással van a környezetre és az emberiség egészségi állapotára. Mialatt több mint 800 millió ember éhezik, mialatt a gazdagabb országokban soha nem látott mértéket öltött az élelmiszer pazarlás. A vásárlók nagy része az akciós és olcsó termékek megvásárlását preferálja, közben a családi gazdaságok és a fogyasztók jogai világszerte folyamatosan csorbulnak. Nem tudjuk, de nem is igazán érdeklődünk az után, hogy az általunk vásárlott termék mit tartalmaz, előállítása, szállítása során pedig milyen hatással volt a társadalomra és a környezetre. A globális társadalom polgáraként pedig felelősséget kell vállalnunk döntésünkért, élelmiszerre elköltött forintjaink sorsáért, amelynek hatása akár több ezer kilométer távolságra is érződik.

Mikor kell elkezdeni az élelmezésről való párbeszédet? Milyen módszerekkel érdemes a diákok szemléletformálását megkezdeni? Van-e rá esély, hogy az iskolában olyan jó gyakorlatokat, fenntartható megoldásokat láthassanak? Mire ad lehetőséget az iskolakertek létrehozása?

Többek között ezekről a kérdésekről szervez kötetlen beszélgetést tanárok és szakértők bevonásával az Anthropolis Egyesület. A beszélgetésben résztvevő tanárok október közepén, a világélelmezésre koncentráló milánói expo területén megrendezésre kerülő nemzetközi szakmai műhelymunkán vesznek részt, ezek tapasztalatai is szóba kerülnek. Rajtuk kívül a Tudatos Vásárlók Egyesülete, az Iskolakertekért Alapítvány és a Tudatos Gaszrtohős szakértőivel beszélget a házigazda, Nagy Balázs, az Anthropolis Egyesület globális nevelés trénere. A beszélgetés végén rövid, ízelítő workshopon néhány gyakorlattípus kerül bemutatásra.

A rendezvény ingyenes, részvételi szándékát kérjük jelezze az anthropolis.iroda[kukac]gmail.com címen.

A projekt az Európai Bizottság és a Külgazdasági és Külügyminisztérium finanszírozásával valósult meg.